Werk:
Marketingorganisatie en de -strategie voor Net4kids; huisstijlontwikkeling, positionering, marketingstrategie, public relations, ontwikkeling van de website, communicatie en PR-campagnes, nieuwsbrieven en evenementen.

Aanpak:
Een team vrijwilligers vanuit hun eigen expertise invulling laten geven aan het marketingbeleid van Net4kids. Daarbij gaf Himmelblau sturing aan dit proces. Resultaat is een professioneel opgezette marketingafdeling met een heldere positionering en marketingstrategie.

Bijzonderheid:
Himmelblau oprichtster Veronika Uhl, is sinds het begin betrokken bij Net4kids en was tot 2007 bestuurslid. Dankzij Net4kids heeft zij haar passie voor maatschappelijke vragen ontdekt en kunnen ontwikkelen. Zij legde een professionele basis voor het merk Net4kids. Hier maakt een uitvoerig merkboek deel van uit. In het merkboek staat beschreven wat Net4kids wil uitdragen en hoe ze dat wil doen. Nog maar weinig non-profitorganisaties leggen dat op deze manier consistent vast. Dat het werkt, blijkt uit de vele free publicity voor Net4kids en de gestage toename van donateurs.